LET'S MEET: MIRANDA HAZENBERG

Bijgewerkt op: aug 17


Dit is Miranda Hazenberg, owner van Blèzi Cosmetics, een familiebedrijf dat met een grote passie make-up en huidverzorgingsproducten van zeer hoogwaardige kwaliteit produceert. De producten worden met zorg voor mens en milieu ontwikkeld door oprichtster Miranda zelf. Daarbij werkt ze samen met alleen de allerbeste productspecialisten op het gebied van cosmetica.


Miranda Hazenberg (51), woont in Rosmalen en is 22 jaar getrouwd met Frans. Het is haar rots in de branding, letterlijk en figuurlijk. Ze hebben samen 2 kinderen: Meg 19 jaar en Sem 17 jaar. Ook hebben ze een hond die helemaal bij het gezin hoort. Tess is een Vizsla en de clown van de familie.

Miranda heeft een guilty pleasure en dat is een goede kop cappuccino met een lekker stuk pure chocolade. Ze is loyaal, eerlijk, betrouwbaar en enthousiast. Daarnaast heeft ze een scherpe intuïtie en een goed invoelend vermogen.

Ze heeft een bloedhekel aan confrontaties, ook al kan ze er wel mee omgaan. Ze heeft een enorme passie voor haar werk. In haar vrije tijd kan ze niet stil zitten en bijvoorbeeld een boek lezen. Ze is er niet zo goed in op om deze manier te ontspannen.

Miranda houdt van een gezonde levensstijl en de natuur, ze brengt daar dan ook heel wat uren door. Er gaat geen dag voorbij zonder actief bezig te zijn met wandelen of hardlopen met de hond Tess en fitness. Een leven zonder sport is niets voor haar. Ze wordt er blij en energiek van.

Haar allergrootste hobby is kleur en dan in het bijzonder pigmenten. Het fascineert haar mateloos. Ze heeft er dan ook haar beroep van gemaakt.....


Loopbaan

Als jong meisje had Miranda al belangstelling voor cosmetica en was het haar droom om schoonheidsspecialiste te worden. Deze droom werd in 1988 werkelijkheid. Na een aantal jaren in het vak ontdekte ze dat mensen adviseren haar het beste lag. Zo maakte zij de overstap naar verkoopster in een parfumerie.

Haar kennis over cosmetica verdiepte zich toen ze als account- en trainingsmanager voor merken als Nina Ricci en Versace Make-up ging werken.

Miranda is niet het type wat graag stil zit, ook niet als het gaat op opleidingen volgen. Naast haar fulltimebanen heeft zij de volgende diploma’s behaald: ANBOS schoonheidsspecialiste, Ondernemersdiploma Parfumerie, visagie, NIMA-A, accountmanager en salesmanager. Daarnaast heeft ze talloze cosmetica cursussen gevolgd.

Toen haar man Frans gevraagd werd om in Houston, Amerika te komen werken, besloot Miranda met hem mee te gaan. Het bleek later een fantastisch avontuur en een enorme leerschool. Ze heeft daar verschillende fitness- en visagie opleidingen gevolgd. Ze is bij de YMCA step- bodypump- en crossfit les gaan geven. Op een Nederlandse school voor kinderen gaf ze les en was Miranda werkzaam als visagist.

In 2002 verhuisden zij naar Calgary (Canada), waar hun twee kinderen Meg en Sem werden geboren. Als fulltime moeder bleef ze erop uitgaan en ontmoette ze inspirerende moeders en vrouwen. Haar droom kreeg hierdoor een nieuwe dimensie. Ze ontdekte een toenemende behoefte bij vrouwen naar kwalitatieve huidverzorgings- en make-upproducten, die gemakkelijk te gebruiken zijn. Producten die de gehele dag comfortabel aanvoelen en perfect blijven zitten. In de ochtend wil je geen half uur eerder opstaan om je make-up aan te brengen, je wil geen teleurstelling, doordat je oogschaduw voor de middag al weg is of in de plooitjes is gaan zitten, of wanneer je je lipstick 5x per dag of vaker moet aanbrengen.

Zo ontstond het idee bij haar en Frans om een eigen make-up lijn te ontwikkelen, die aan al die wensen moest voldoen. Dit gecombineerd met persoonlijke aandacht, advies en de service die iedere vrouw verdient.

In 2006 begon de lange zoektocht naar de juiste productontwikkelaars en fabrikanten. Geen gemakkelijke reis, die zij alleen maar door volhouden tot een goed einde hebben kunnen brengen. Samen met de productontwikkelaars is Miranda hun producten gaan ontwikkelen en Frans zorgde onder andere voor de website en webshop. Na 5 jaar van ontwikkeling en productie hebben zij met veel trots in maart 2011 Blèzi gelanceerd.





Dromen & doelen

In haar werk wil Miranda aandacht blijven geven en tijd blijven investeren in persoonlijke ontwikkeling, zodat ze samen met Frans in de komende 10 jaar een exponentiële bedrijfsgroei kan realiseren met een geweldig team van jonge, enthousiaste mensen.

Met de goede financiële resultaten gaan zij investeren in productontwikkeling en mensen. Zij willen een goede werkgever zijn door binnen hun bedrijf te zorgen voor maximale talentontwikkeling. Met haar passie voor werkzame stoffen en pigmenten gaat zij nog veel meer geweldige Blèzi producten ontwikkelen, die goed zijn voor mens en milieu. Ze gaat er nog heel veel mensen en in het bijzonder vrouwen mooi en blij mee maken.

De ultieme droom is om van Blèzi een wereldwijd merk maken, waar je in elke grote wereldstad een Blèzi experience centrum vindt. Daar kun je de producten zien, testen en ervaren.


Gouden tip

Miranda geeft als tip: "zorg dat je aan je bedrijf blijft werken in plaats van te veel in je bedrijf. Elke week tijd reserveren voor taken als het uitzetten van strategieën, evalueren en andere taken waarmee je aan je bedrijf werkt in plaats van erin. Verzamel daarnaast de juiste mensen om je heen! Ondernemers die je helpen, kennis hebben, tips en adviezen geven."


Wat zijn we blij dat Miranda zich als Goldmember heeft aangesloten bij SOSU!


https://www.facebook.com/blezicosmetics/ https://www.instagram.com/explore/tags/blezi/?hl=en https://www.youtube.com/channel/UCwUKp99taRhZrbNo-4PecQA https://www.linkedin.com/company/blezicosmetics

113 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven